HitRa znanja

HitRa znanja

HitRa znanja so namenjana HR strokovnjakom, vodjem in direktorjem, pravzaprav vsem posameznikom, ki se v organizacijah ukvarjajo z razvojem in vodenjem zaposlenih.

»HitRa znanja« je mesečna videocast oddaja, kjer vam bomo v 45 minutah s strokovnjaki podajali aktualne informacije in odgovarjali na vaša vprašanja. Spremljali nas boste lahko v živo na platformi ZOOM, ali pa si oddajo zavrteli nazaj na poti v službo, na sprehodu oziroma kjerkoli in kadarkoli boste želeli.

Videocast oddaje

 

Zakaj videocast? Vsaka naša epizoda je predvajana v živo, kot webinar. Lahko se nam pridružite v živo in sooblikujete oddajo z vašimi vprašanji. Hkrati pa vse skupaj posnamemo in za vse tiste, ki oddaje niste mogli spremljati v živo ali pa si želite oddajo ponovno ogledati ali poslušati lahko z zamikom prisluhnete podcastu ali pa si ogledate posnetek oddaje. 

 

1. epizoda –

Trendi na trgu dela in kako naj se HR pripravi nanje?

o raziskavah sodeč se tako v Sloveniji kot v svetu veliko zaposlenih počuti čustveno nepovezanih z delom, ki ga opravljajo, so nezavzeti in dnevno doživljajo stres, žalost ter skrbi. Raziskave tudi kažejo, da se zaposleni dodatno izobražujejo in da želijo v naslednjih šestih mesecih menjati zaposlitev. To velja predvsem za panoge, v katerih se zaposlujejo osebe z deficitarnimi poklici, npr. zdravstveni delavci, in drugimi poklici, katerih narava dela je taka, da težje uživajo tako ugodnosti hibridnih oblik dela kot tudi drugih ugodnosti. Trg dela in gospodarstvo vodi še 6 mega trendov, ki dodatno poglabljajo krizo s kadri.

V prvi videocast oddaji smo gostili:

  • Alenko Kraljič, psihologinjo in direktorico operativnega poslovanja v kadrovski družbi Trenkwalder d.o.o.,
  • mag. Jano Mlačnik, vodjo ključnih kupcev in HR-svetovalko pri Cene Štupar – CILJ,
  • Dubravko Milovanović, direktorico Območne službe Celje, Zavod Republike Slovenije za zaposlovanje.

 

Z gostjami je Sanda Jerman, vodja podjetniških in HR projektov pri Cene Štupar – CILJ, iskala odgovore na vprašanja:

  • Kakšne so napovedi za prihodnje leto na slovenskem trgu dela in širše?
  • Kako se podjetja že prilagajajo trenutnim trendom na trgu dela in v gospodarstvu?
  • Kako podjetja rešujejo kadrovsko krizo in česa ne smejo spregledati v prihajajočem letu?

 

V videocastu smo izluščili 3 ključna znanja, ki jih morajo kadrovske službe in vodje v naslednjih mesecih upoštevati pri svojem delu:

  • V krizi, ki je pred nami, ne smemo odriniti razvoja zaposlenih in novih kompetenc na stran, saj bomo le z usposobljenimi zaposlenimi zares kos spremembam. Obstoj organizacij bo odvisen prav od razvoja kompetenc, ki bodo odgovarjale na spremembe in »mega« trende.

  • Razvijajmo dve ključni kompetenci, ki ju nujno potrebujemo kadroviki in vodje:

    • zavedanje oziroma awareness, saj je ključno vedeti, kaj se dogaja v naši organizaciji, izven nje ter tudi globalno,

    • agilnost, da se bomo tem spremembam lahko uspešno, hitro in učinkovito prilagodili.

  • Kot glasnik zaposlenih in svetovalec upravam bodo v teh zanimivih časih kadrovske službe odigrale ključno vlogo. Po navedbi sogovornic bo ključnega pomena to, da bomo znali zadržati naše kadre, hkrati pa privabiti nove sodelavce.

 

Zanimive povezave iz videocasta epizode:

 

OGLED 1. EPIZODE

Podcast platforme:

Spotify

Google podcast

Amazon

 

POSNETEK

2. epizoda –

Nevidni del praznikov

V drugi epizodi smo s sogovorniki spregovorili o nevidnem delu praznikov. Identificirali smo spregledane sodelavce in stiske ter osamljenost zaposlenih na delovnem mestu.  Prav v času praznikov  se stiske in osamljenost še poglobijo, zato je pomembno, da jih znamo prepoznati in skladno z njimi tudi ukrepamo.

Misli in pogovor povezuje Sanda Jerman, ki na Cene Štupar – CILJ skrbi za različne podjetniške in HR-projekte. V tokratni epizodi je gostila:

  • Alenko Kraljič, psihologinjo in direktorico operativnega poslovanja v kadrovski družbi Trenkwalder d.o.o.,
  • mag. Jano Mlačnik, vodjo ključnih kupcev in HR-svetovalko pri Cene Štupar – CILJ in
  • Janija Brauneta, dolgoletnega direktorja pravnih, kadrovskih in splošnih zadev v podjetju ETI Elektroelement

 

Ključna znanja;

  • Že pred pandemijo Covid-19 smo se soočali z veliko zdravstveno krizo, osamljenostjo, opozarja Vivek Murthy, nekdanji ameriški generalni kirurg. To pa povzroča številne negativne učinke, tako na zdravje, kakor tudi z upadom produktivnosti pri delu.
  • Stiske so vedno skupek večih dejavnikov, ki se lahko potem odrazijo tudi v bolj zapletenih psiholoških stanjih posameznih zaposlenih.
  • V podjetju je pomembno, da sistemsko pristopamo k urejanju stisk sodelavcev in da v okviru zdravja na delovnem mestu vzpodbujamo sodelavce k različnim aktivnostim in osveščanju o zdravem življenjskem slogu.
  • Pomembna je tudi dobra mreža, tako interno, kakor v eksternem okolju podjetja, da vemo, kaj se z našimi sodelavci dogaja in da jim pravočasno priskočimo na pomoč.
  • Ne smemo spregledati vodij, le ti so lahko s svojimi izzivi »osamljeni jezdeci«.
  • Štejejo tudi »malenkosti«.

 

Več o sistemskem pristopu in primerih dobre prakse tako v podjetju Eti elektroelement ter ostalih družbah, nam prisluhnite.

 

Drugi epizodi lahko prisluhnete na:

 Spotify

 

Prisluhnite na drugih platformah:

Amazon Music

Google Podcasts

 

Share This